W okresie zimowym wiele czynników ma wpływ na prawidłową pracę bramy z napędem elektrycznym. Niewątpliwym problemem obecnej zimy są obfite opady śniegu i siarczysty mróz. Problem ten szczególnie dotyczy użytkowników, dla których jest to pierwszy sezon zimowy z obsługą bramy automatycznej.
Brak przestrzegania kilku podstawowych zasad w okresie zimowym spowoduje nieprawidłową pracę bramy, a nawet jej awarię.
Jak może zachować się brama zimą ? Oto kilka z nich:
brama wjazdowa na posesję zarówno skrzydłowa jak i przesuwna otworzyła się, ale nie chce się zamknąć,
brama wjazdowa zarówno skrzydłowa jak i przesuwna zamknęła się , ale nie chce się otworzyć,
brama wjazdowa j/w wykonała niepełny ruch otwarcia lub zamknięcia i ruszyła w przeciwnym kierunku, po czym np. zatrzymała się,
brama dwuskrzydłowa otwiera lub zamyka tylko jedno skrzydło,
brama w ogóle nie chce się otworzyć, tylko np. słychać tzw. buczenie siłowników.
Są różne objawy nieprawidłowej pracy bram automatycznych. Analiza jest możliwa dopiero po uszczegółowieniu typu bramy, rodzaju napędu i dodatkowego wyposażenia. W wielu przypadkach rozwiązanie problemu jest banalnie proste.
Jeżeli masz problem z bramą , to opisz usterkę w komentarzach lub na e-mail na stronie
www.sam-bram.pl przedstawię rozpoznanie i poradę.
Krzysztof Konieczny
Brama przesuwna po zamknięciu wyjeżdża poza słupek stały i się blokuje
OdpowiedzUsuńProszę spojrzeć za automat, czy jest tam sprężyna wyłączników krańcowych. Wyłącznik zadziała w odpowiednim momencie, gdy widoczny element tzw. ramię ogranicznika, jest właściwie ustawione.
OdpowiedzUsuńJeżeli jest tak jak na powyższym zdjęciu, to prawdopodobnie zostało przestawione np. podczas koszenia trawników lub innych prac w obrębie bramy.
Wówczas brama ma niewłaściwe położenie krańcowe.
Powyższe zdjęcie przedstawia właściwe ustawienie ramienia ogranicznika. Ogranicznik można regulować za pomocą śrub , odkręcając i przesuwając od listwy zębatej. W tym wypadku listwa jest metalowa. Listwy są również nylonowe.
Gdy brama się zablokuje, a nie można rozłączyć napędu za pomocą kluczyka i rozłączenia w siłowniku, można sobie poradzić odkręcając listwę zębatą znad kółka zębatego , a potem rozłączyć napęd. Można wówczas bramę przesunąć.
W przypadku wyłączników krańcowych magnetycznych, sensorów , indukcyjnych, elementy metalowe nie występują. Prawdopodobnie należy wymienić na nowy ten element, ale to jest zadanie dla serwisanta.
Zdjęcia są w nowym poście.
Gdyby ktoś potrzebował elementów do bram to polecam Waśko.
OdpowiedzUsuńFirma https://www.novoferm.pl/ stawia na zrównoważony rozwój i dbałość o środowisko naturalne. Dlatego ich produkty są nie tylko energooszczędne, ale także wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska, co sprawia, że są doskonałym wyborem dla osób szukających ekologicznych rozwiązań.
OdpowiedzUsuń